...
Projektowanie stron Rubrica

,

< Dlaczego warto zadbać o poprawność językową tekstów na stronie >

Fachowiec nie popełnia błędów

Teksty poprawne językowo — wolne od błędów, bez literówek i dopracowane stylistycznie i składniowo — to dla osób odwiedzających Twoją stronę, potencjalnych klientów, dowód profesjonalizmu i rzetelnego przygotowania. Publikując bezbłędne teksty, podnosisz jakość całego przekazu. Czytelnik bez wątpienia odniesie wtedy wrażenie, że Twoja oferta jest wartościowa, a to zdecydowanie poprawi wizerunek marki i opinię o Twojej firmie. 

Błędy ortograficzne, literówki, niedbały styl czy językowe niekonsekwencje wykreują jedynie negatywny obraz firmy jako niechlujnej, nieprzygotowanej i lekceważącej zasady, a ostatecznie także klienta.

Więcej niż prosta korekta tekstów na stronę

Korektę tekstów na stronę rozumiem szeroko jako językowe opracowanie treści, uwzględniające 

  • eliminację błędów,
  • modernizację tekstu, 
  • jego przeredagowanie w razie potrzeby.

Dlatego podczas korekty dostarczonych tekstów zwracam uwagę nie tylko na ich poprawność i odpowiedni styl, lecz także na językowe aspekty mające wpływ na pozycjonowanie tekstu w wyszukiwarce (SEO). Przykładowo: treść nagłówków i haseł, strukturę tekstu, w tym długość akapitów i odpowiedni rozkład nagłówków, długość i zróżnicowanie zdań, wykorzystanie słów łączących, które poprawiają logikę, czytelność i jakość tekstu, liczbę i rozmieszczenie słów kluczowych.

Pisanie bez błędów nie wystarczy

Wszyscy chcą czytać teksty o rzeczach dla siebie ważnych (dających im korzyść), lecz najpierw muszą zechcieć je przeczytać. Badania pokazują, że większość ludzi nie czyta tekstów, tylko skanuje je wzrokiem – ułamek sekundy wystarczy do podjęcia decyzji, czy poświęcą tekstowi więcej uwagi. Zachętą w pierwszej kolejności są tytuły tekstów dające obietnicę znalezienia korzyści, ciekawe śródtytuły, wciągające historie, przejrzysta struktura czy optymalnej długości zdania i akapity. 

W dalszej kolejności przejrzystość i logika wypowiedzi, a także jej płynność i styl oraz brak błędów gwarantują, że odbiorca treści będzie miał ochotę dłużej zostać na stronie i ostatecznie nawiązać kontakt. 

Odbiorca zainteresowany tekstem to korzyść dla firmy

Wartościowe i dobrze się czytające teksty przynoszą wiele korzyści:

  • są lepiej oceniane przez algorytmy wyszukiwarek, które promują treści użyteczne
  • zwiększają atrakcyjność strony dla użytkowników i mają ogromny wpływ na ich doświadczenia (user experience)
  • generują darmowy ruch na stronie
  • zwiększają świadomość marki i potwierdzają wysoką jakość świadczonych usług, a w konsekwencji 
  • mogą zwiększyć liczbę potencjalnych odbiorców bądź klientów.

Zadbaj o to, aby Twój wysiłek i czas włożone w przygotowanie wartościowego i merytorycznego tekstu przyniosły wymierne efekty w postaci nowych klientów i zleceń. 

Potrzebna Ci wizytówka w Internecie?

Zrób pierwszy krok w stronę wymarzonej strony

Scroll to Top
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.