Praca nad stroną internetową, która spełni wymagania zleceniodawcy i jego klientów, to złożony proces, któremu staram się nadać uporządkowaną strukturę. Etapy przedstawione poniżej to pewne ramy wynikające z mojego doświadczenia. Cenię sobie jednakże indywidualne podejście do klienta, dlatego nasza współpraca zawsze może wyjść poza schemat. Jedno jest pewne: to Ty najlepiej znasz swoją firmę i potrzeby klientów, dlatego budowanie strony WWW zawsze zaczynam od pytań i odpowiedzi.
Kto pyta, nie błądzi
Najpierw poproszę Cię o wypełnienie briefu zawierającego pytania o Twoje potrzeby i oczekiwania, o to, co ma się znaleźć na stronie, jaki będzie zakres prac itd. Później umówimy się na rozmowę, w trakcie której zadam Ci dodatkowe pytania. W czasie wywiadu chcę zebrać jak najwięcej informacji o Twojej konkurencji, celach marketingowych czy upodobaniach stylistycznych. To ważne, by jak najlepiej dopasować stronę do Twoich potrzeb i oczekiwań potencjalnego klienta.
Analiza działalności
Na potrzeby projektu analizuję profil Twojej działalności (branża, specyfika działalności, strony konkurencji, strategia marki: Twoja przewaga konkurencyjna, motywacje klientów, wartości firmy itd.), dzięki czemu będę mogła dobrać najlepsze narzędzia i zaproponować optymalne rozwiązania.
Kiedy i w jakiej cenie
Po rozmowie podaję szacunkowy czas wykonania strony i wyceniam pracę.
Czas na content
Jeśli zaakceptujesz harmonogram prac i kosztorys, poproszę Cię o przesłanie materiałów: grafik, testów, logo itp. Jeśli jest taka potrzeba, sama przygotuję materiały na stronę główną, a także pomogę z wymyśleniem skutecznego hasła, nagłówków i wezwań do działania (call to action) zgodnych z zasadami SEO.
Jak będzie wyglądać moja strona? Pora na makietę
Na podstawie ustaleń w Adobe XD przygotuję projekt strony głównej (mockup) i rozrysuję mapę strony pokazującą układ najważniejszych podstron i relacji między nimi (jeśli strona ma mieć podstrony). Szata graficzna strony głównej wyznacza styl pozostałych podstron.
Gdy prześlę Ci makietę strony, będziesz miał/ła czas na zapoznanie się z koncepcją i zgłoszenie uwag czy komentarzy. Twoja opinia pozwoli dopracować projekt przed etapem kodowania.
Kodowanie i testowanie
Koduję stronę i umieszczam ją na swoim serwerze testowym lub docelowym, jeśli już go masz. W trakcie pracy pozostajemy w kontakcie i omawiamy ewentualne zmiany.
Serwer i domena
Zaakceptowaną stronę umieszczam na serwerze i przypisuję domenę do hostingu (albo podajesz mi dane dostępowe do wykupionego już hostingu, albo najpierw pomagam w wyborze serwera i rejestracji domeny).
Testy, testy, testy i niezbędne narzędzia
Testuję działanie strony i sprawdzam jej jakość. Łączę stronę z Google Search Console i Google Analytics – narzędziami do analizy serwisów WWW i monitorowania ruchu na stronie.
Poznaj WordPressa
Gdy strona jest gotowa, przeprowadzam instruktaż zarządzania treścią na stronie.