Wartościowy tekst to składowa sukcesu
Już w 1996 roku Bill Gates powiedział: „Content is king”. Aktualnie przydatne i wartościowe treści na stronie internetowej są jednym z najważniejszych czynników rankingowych w algorytmach pozycjonowania Google. Od jakości contentu zależy zatem, jak wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania zajmie Twoja strona.
Nieodpowiednie i źle napisane teksty są jedną z częstszych przyczyn wysokiego współczynnika odrzuceń. To oznacza w perspektywie marketingowe niepowodzenie, którego nie chce żaden właściciel firmy. Jestem pewna, że chcesz, aby na Twojej stronie znalazły się teksty merytoryczne, unikalne, przydatne, które przyciągną odbiorców realnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Przeczytaj ten wpis, a dowiesz się, o czym pamiętać, planując teksty na stronę internetową.
Postaw na jakość i pokaż korzyści
Internet to kopalnia zasobów. Jednakże dla Twojej firmy najważniejsze jest to, by odbiorca odnalazł i uznał za wartościowe treści opublikowane właśnie na Twojej stronie. Zatem wszystkie teksty, które publikujesz, muszą:
- być wysokiej jakości pod względem językowym i merytorycznym,
- prezentować korzyści (odpowiadać na pytanie, rozwiązywać problem, oferować rozwiązanie bez przechwalania się itd.).
By tak się stało, należy zadbać o przejrzystą i intuicyjną strukturę tekstu, właściwy styl wypowiedzi, interesujące nagłówki i wiele innych elementów.
Wartościowe treści na stronie internetowej powinny oczywiście utrzymać uwagę odbiorców, którzy trafili na stronę dzięki płatnej reklamie. Jednak równie ważne jest to, aby odbiorca naprawdę zainteresowany Twoją ofertą znalazł Cię sam. Przykładowo klient, który trafia na stronę główną, musi szybko znaleźć i zechcieć przeczytać odpowiedzi na najważniejsze pytania:
- co oferujesz,
- jak pracujesz,
- jakie masz doświadczenie,
- jak można się z tobą skontaktować itd.
Sposobem na to są oczywiście profesjonalnie przygotowane treści.
Wartościowe teksty pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję
Publikując rzetelne treści, prezentujesz najwyższą jakość marki i zwiększasz szanse na to, że Twoja strona (np. fachowy artykuł opublikowany na blogu) pojawi się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. To zwiększa naturalny ruch na stronie bez nakładów finansowych na płatną reklamę. Z kolei większy ruch oznacza większe szanse na konwersję: zdobycie klienta na usługę czy sprzedaż produktu.
Zyskasz przewagę konkurencyjną, jeżeli zaprezentujesz teksty godne uwagi, przydatne i wyczerpujące temat, który przyciągnął odbiorców na Twoją stronę.
Merytoryczne treści przyciągną klientów
Odbiorcy trafią na Twoją stronę dzięki treściom, które zaspokajają ich potrzeby. Co to oznacza? W skrócie znaczy to, że materiały na stronie (teksty, wezwania do działania, opisy produktowe, materiały wideo, grafiki, infografiki, poradniki do pobrania itd.) muszą odpowiadać na nurtujące odbiorców pytania, wyjaśniać pewne aspekty branży, w której działasz, lub po prostu poświadczać Twój profesjonalizm jako potencjalnego usługodawcy.
Znasz swój fach, ja znam mój
Oczywiście jako właściciel firmy masz największą wiedzę na temat branży, w której działasz. Moje wykształcenie i doświadczenie pozwalają mi jednak skutecznie zaprezentować Twoją firmę, aby czytelnik nie pogubił się w gąszczu informacji i podjął działanie. Skorzystanie z usługi pisania tekstów na stronę, czyli copywritingu, zwiększy szansę, że teksty odpowiedzą na potrzeby i pytania użytkowników.
Projektując stronę internetową, zawsze poznaję Twoją branżę i konkurencję, dzięki czemu pisząc potrzebne teksty, potrafię dostosować styl i język przekazu do Twojej grupy odbiorców. Co więcej, dbam o to, by estetyka i struktura strony szły w parze z prezentowanymi treściami. Gwarantuję, że wrażenie spójności pozytywnie wpłynie na odbiór Twojej marki i ocenę profesjonalizmu firmy.
Jako osoba z zewnątrz mam także odpowiednią perspektywę, pozwalającą obiektywnie zaprezentować potencjał Twojej firmy i korzyści dla klienta.
Wykorzystaj to i dzięki wartościowym treściom stań się autorytetem w swojej dziedzinie!
Zleć mi napisanie tekstów, które będą wartościowe dla Twojej grupy docelowej. Nie tylko przekażą potencjalnym klientom wyczerpujące informacje, ale także zaangażują ich i wzbudzą zainteresowanie, a przy tym będą poprawne językowo i uwzględnią zasady optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.