...
Projektowanie stron Rubrica

,

< Czy potrzebna Ci korekta tekstów na stronę? Dowiedz się, dlaczego warto zadbać o poprawność językową publikowanych tekstów >

Użytkownicy internetu, czyli Twoi potencjalni klienci, są coraz bardziej wymagający. Oczekują nie tylko atrakcyjnego wyglądu strony, ale także treści, które są jasne, zrozumiałe i profesjonalnie napisane. Dzięki temu firma i jej przekaz zostaną uznane za wiarygodne i warte poświęcenia uwagi, a także będa skutecznie komunikować kluczowe informacje. Właśnie dlatego korekta tekstów na stronę gwarantująca poprawność językową ma tak ogromne znaczenie.

W tym artykule przybliżę Ci najważniejsze korzyści płynące z dbałości o poprawność językową tekstów publikowanych na WWW firmy.

Fachowiec nie popełnia błędów

Teksty poprawne językowo — wolne od błędów, bez literówek i dopracowane stylistycznie i składniowo — to dla osób odwiedzających Twoją stronę, potencjalnych klientów, dowód profesjonalizmu i rzetelnego przygotowania. Publikując bezbłędne teksty, podnosisz jakość całego przekazu. Czytelnik bez wątpienia odniesie wtedy wrażenie, że Twoja oferta jest wartościowa. To natomiast zdecydowanie poprawi wizerunek marki i opinię o Twojej firmie. 

Błędy ortograficzne, literówki, niedbały styl czy językowe niekonsekwencje wykreują jedynie negatywny obraz firmy jako niechlujnej, nieprzygotowanej i lekceważącej zasady, a ostatecznie także klienta.

Więcej niż prosta korekta tekstów na stronę

Korektę tekstów na stronę rozumiem szeroko jako językowe opracowanie treści, uwzględniające 

  • eliminację błędów,
  • modernizację tekstu, 
  • jego przeredagowanie w razie potrzeby.

Dlatego podczas korekty dostarczonych tekstów zwracam uwagę nie tylko na ich poprawność i odpowiedni styl. Równie ważne są także językowe aspekty mające wpływ na pozycjonowanie tekstu w wyszukiwarce (SEO). Przykładowo:

  • treść nagłówków i haseł,
  • strukturę tekstu, w tym długość akapitów i odpowiedni rozkład nagłówków,
  • długość i zróżnicowanie zdań,
  • wykorzystanie słów łączących, które poprawiają logikę, czytelność i jakość tekstu,
  • liczbę i rozmieszczenie słów kluczowych.

Pisanie bez błędów nie wystarczy

Wszyscy chcą czytać teksty o rzeczach dla siebie ważnych (dających im korzyść), lecz najpierw muszą zechcieć je przeczytać. Badania pokazują, że większość ludzi nie czyta tekstów, tylko skanuje je wzrokiem. Ułamek sekundy wystarczy do podjęcia decyzji, czy poświęcą tekstowi więcej uwagi. Zachętą w pierwszej kolejności są tytuły tekstów dające obietnicę znalezienia korzyści. Ponadto liczą się ciekawe śródtytuły, wciągające historie, przejrzysta struktura czy optymalnej długości zdania i akapity. 

W dalszej kolejności przejrzystość i logika wypowiedzi, a także jej płynność i styl oraz brak błędów gwarantują, że odbiorca treści będzie miał ochotę dłużej zostać na stronie. Ostatecznie strona zachęci go do tego, aby nawiązać kontakt. 

Odbiorca zainteresowany tekstem to korzyść dla firmy

Wartościowe i dobrze się czytające teksty przynoszą wiele korzyści:

  • są lepiej oceniane przez algorytmy wyszukiwarek, które promują treści użyteczne,
  • zwiększają atrakcyjność strony dla użytkowników i mają ogromny wpływ na ich doświadczenia (user experience – UX),
  • generują darmowy ruch na stronie,
  • zwiększają świadomość marki i potwierdzają wysoką jakość świadczonych usług, a w konsekwencji,
  • mogą zwiększyć liczbę potencjalnych odbiorców bądź klientów.

Zadbaj o to, aby Twój wysiłek i czas włożone w przygotowanie wartościowego i merytorycznego tekstu przyniosły wymierne efekty w postaci nowych klientów i zleceń. Zachęcam Cię do zapoznania się z moją ofertą korekty tekstów na stronę internetową.

Potrzebna Ci wizytówka w Internecie?

Zrób pierwszy krok w stronę wymarzonej strony

Scroll to Top
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.